Menu rozwijane (ulepszone)

Menu rozwijane dostarczyły profilki

poniedziałek, 18 lipca 2016

Wszystko o winx





hej! jeśli chcecie więcej o winx, to przeczytajcie:
Pierwsza seria<br /><br />Na Ziemi w mieście Gardenia mieszka wraz z rodziną dziewczyna imieniem Bloom, nieświadoma swojej magicznej mocy. Pewnego dnia spotyka czarodziejkę z planety Solaria, Stellę. Bloom, ratując koleżankę przed potworami, odkrywa, że posiada magiczną moc[2]. Wtedy również dowiaduje się o istnieniu magicznego wymiaru Magix oraz szkoły dla czarodziejek Alfea. Dziewczyna postanawia udać się tam razem z nową koleżanką, aby nauczyć się panować nad nieznaną wcześniej siłą. Na miejscu nawiązują znajomość z trzema kolejnymi czarodziejkami: Florą, Musą i Tecną, a także ze Specjalistami – uczniami szkoły dla chłopców zwanej Czerwoną Fontanną[2]. W trakcie pobytu w szkole przyjaciółki muszą zmierzyć się z Trix – trzema czarownicami ze szkoły w Chmurnej Wieży. Pragnieniem wiedźm jest zdobycie najpotężniejszej mocy w magicznym wszechświecie – Smoczego Płomienia[2]. W trakcie zmagań wychodzi na jaw prawda o przeszłości i pochodzeniu Bloom – okazuje się, że jest księżniczką pochodzącą z planety Domino, zniszczonej przez trzy prastare wiedźmy. Jej siostra, nimfa Daphne, ocaliła jej życie i pozostawiła na Ziemi, gdzie Bloom została adoptowana. Jej ukrytą mocą okazuje się być legendarny Płomień Smoka.<br />Druga seria<br /><br />W drugiej serii przyjaciółki z Klubu Winx poznają Laylę – czarodziejkę, która uciekła z podziemnej twierdzy Lorda Darkara podczas próby ratowania uwięzionych przez niego wróżek Pixie[3]. Dziewczyny szybko się zaprzyjaźniają i wspólnie wyruszają wróżkom na pomoc. W tym czasie Lord Darkar uwalnia z więzienia Trix i robi z nich swoje podwładne[3]. Pomimo wielu trudności i nieporozumień udaje się uratować wróżki, które postanawiają pozostać przez pewien czas w Magix. Dzięki temu każda z Winx poznaje swoją bliźniaczą wróżkę Pixie. Ponadto ich zadaniem staje się zdobycie nowej transformacji – Charmix – wymagającej przezwyciężenia swoich lęków[3]. Lord Darkar chcąc przejąc władze nad magicznym wymiarem planuje wykraść cztery części magicznego Kodeksu, które zostały ukryte w szkołach magii oraz w Wiosce Wróżek. Nowy nauczyciel – prof. Avalon, przysparza czarodziejkom wielu problemów, a Trix udaje się zdobyć wszystkie cztery części Kodeksu[3]. W celu ich połączenia Lord Darkar decyduje się porwać Bloom i wykorzystać do tego jej moc. Dzięki szczeremu uczuciu Sky’a czarodziejka wyrywa się z mocy Darkara, który ponosi klęskę. Layla pozostaje w szkole dla czarodziejek i dołącza do Klubu Winx, jako szósta czarodziejka[3].<br />Trzecia seria<br /><br />Podczas trzeciego roku nauki czarodziejki mają za zadanie zdobyć transformację Enchantix, dostępną tylko, jeżeli dana osoba wykaże się poświęceniem dla osoby ze swojego rodzinnego świata. W międzyczasie wiedźmom Trix udało się uciec z zesłania do wymiaru Omega razem z czarnoksiężnikiem Valtorem, współodpowiedzialnym za zniszczenie rodzinnego świata Bloom[4]. Nawiązują ze sobą współpracę w celu podboju magicznego wymiaru oraz kradzieży magicznych mocy z pozostałych krain. Po długich zmaganiach czarodziejkom udaje się zdobyć upragnione transformacje oraz pokonać Valtora raz na zawsze[4].<br />Film – Tajemnica Zaginionego Królestwa<br /><br />     Osobny artykuł: Klub Winx − Tajemnica Zaginionego Królestwa.<br /><br />Pierwszy z serii film pełnometrażowy opowiadający historię Bloom. Przyjaciółkom udało się ukończyć szkołę i otrzymać tytuł wróżek-strażniczek. Bloom, nie mogąc otrzymać tego tytułu z powodu braku własnego świata, decyduje się odkryć prawdę o swoim świecie. Razem z nią wyruszają również wszystkie czarodziejki z Klubu Winx, a także chłopcy ze szkoły w Czerwonej Fontannie[5]. Razem mają za zadanie odkryć prawdę o pochodzeniu Bloom oraz przywrócić jej królestwo do dawnej świetności[5].<br />Czwarta seria<br /><br />W czwartej serii czarodziejki z Klubu Winx przybywają na Ziemię w celu zdobycia nowej transformacji o nazwie Believix, aby tego dokonać, muszą przekonać daną osobę, by uwierzyła w magię[6]. Ponadto mają one za zadanie odnaleźć ostatnią czarodziejkę na Ziemi i ochronić ją przed Czarnoksiężnikami Czarnego Kręgu, jednak musi to pozostać tajemnicą. Aby móc spokojnie działać, przyjaciółki otwierają sklep z magicznymi zwierzętami o nazwie Love and Pet[6]. Ostatnią czarodziejką okazuje się Roxy – skromna dziewczyna pracująca w Klubie Frutti[6]. Dzięki szóstce przyjaciółek odkrywa ona w sobie magiczną moc i razem wyruszają uwolnić pozostałe ziemskie czarodziejki, uwięzione przez Czarnoksiężników. Niestety, uwolnione wróżki zaplanowały zemstę na ludziach za brak wiary w magię, który doprowadził do ich osłabienia i pokonania[6]. Roxy i Klub Winx staje przed trudnym zadaniem pokonania Czarnoksiężników i pogodzenia ziemskich czarodziejek z ludźmi[6].<br />Film – Magiczna Przygoda<br /><br />     Osobny artykuł: Klub Winx – Magiczna Przygoda.<br /><br />Bloom przygotowuje się do pełnienia roli księżniczki swojej planety Domino, jednak dworskie życie daje się jej we znaki[7]. Jest przerażona ilością obowiązków i boi się, czy sprawdzi się jako władczyni i przyszła żona księcia Heraklionu Sky’a. W międzyczasie Trzy Prastare Wiedźmy knują spisek mający na celu zniszczenie Drzewa Życia, które kontroluje magiczną moc całego wszechświata[7]. Z pomocą przychodzą jej przyjaciółki z Klubu Winx, z którymi wyrusza na walkę ze złem i które pomagają jej przygotować się do nowej roli[7].<br />Piąta seria<br /><br />Na Ziemi pojawia się magiczny kwiat o nazwie Lilo. Zadaniem Klubu Winx staje się ochrona kwiatu przed złymi mocami[8]. W tym czasie wuj Layli, król podwodnego świata Neptun, przekazuje władzę jednemu ze swoich synów – Neressusowi. Jego brat bliźniak Tritannus po nieudanym zamachu na niego zostaje wysłany do więzienia[9]. Tymczasem następuje wyciek trujących substancji do morza, co wykorzystuje Trittanus przemieniając się w potwora i uciekając wraz z Trix z aresztu[10]. Na naradzie z dyrektor Faragondą czarodziejki dowiadują się o nowej transformacji – Sirenix – wykorzystującej moc oceanu i mórz, a której ostatnią czarodziejką była siostra Bloom – Daphne[11]. Tritannus zostaje pokonany a Daphne odzyskuje swoją dawną postać.<br />Szósta seria<br /><br />Nowa czarownica o imieniu Selina dołącza do Chmurnej Wieży. Posiada demoniczną księgę stworzoną przez złego Acherona, zwaną "Legendarium", dzięki której potrafi urzeczywistniać legendy. Trix przejmują Chmurną Wieżę i sprawiają, że zaczyna latać, a następnie każą Selinie wezwać legendarne stworzenia za pomocą Legendarium, aby wykorzystać je przeciwko magicznym szkołom. Bloom kieruje Winx przed czarownice, ale przypadkowo tracą swoje moce. Jednak dzięki mocy Smoczego Płomienia udaje się przywrócić im moc, a do tego zyskują nową transformację – Bloomix. Następnie Winx wyruszają w podróż po świecie, w poszukiwaniu dobrej wróżki Eldory, która może im pomóc zniszczyć Legendarium. W trakcie podróży okazuje się, że Selina jest przyjaciółką z dzieciństwa Bloom oraz że była uczennicą Eldory. Omamiona przez Acherona, porzuciła nauczycielkę, by zająć się czarną magią. Dzięki pomocy Eldory, Winx zyskują nową transformację Mythix i wyruszają do świata Legendarium, by go ostatecznie zapieczętować.<br />Film – Tajemnica Morskich Głębin<br /><br />     Osobny artykuł: Klub Winx − Tajemnica Morskiej Głębiny.<br /><br />W Alfei życie płynie zgodnie z ustalonym rytmem. Wróżki z Klubu Winx świętują wraz z nowymi uczennicami rozpoczęcie roku szkolnego. Tymczasem Trix – trzy czarownice nienawidzące przyjaciółek z Klubu Winx – docierają nad Nieskończony Ocean z zamiarem zdobycia Cesarskiego Tronu i objęcia władzy działając wspólnie z Tritannusem i złą nimfą – Politeą. Winx muszą im w tym przeszkodzić.<br />Siódma seria<br /><br />Każde magiczne stworzenie, posiada specjalny talent, niezbędny do utrzymywania Magicznego Uniwersum w równowadze. Winx podejmą się niesamowitego nowego wyzwania: uratowania magicznych zwierząt jak i również zagrożonych gatunków na Ziemi, które potrzebują ich pomocy. Czarodziejki zmierzą się przy tym z dwoma nowymi straszliwymi wrogami; Kalsharą i jej bratem Brafiliusem oraz otrzymają wspaniałe transformacje m.in. Butterflix oraz Tynix podczas swojej podróży. I wtedy okaże się, jaką tak naprawdę mają moc w sobie.<br />Spin-Off - Świat Winx<br />Klub Winx wyruszą w podróż dookoła świata, by szukać dzieci z magicznym talentem takim jak: Rysowanie, Śpiewanie, Nauka itp. Dzieci mają własny rodzaj magii, a Klub Winx są oczarowane ich talentem,lecz zło będzie  na nie czychać.<br />bohaterki:<br />Bloom<br />Bloom urodziła się 10 grudnia, a jej magicznym znakiem jest Smok. Jest czarodziejką o mocy – Płomienia Smoka, jest również księżniczką planety Domino. Rodzicami Bloom są królowa Marion i król Oritel. Dziewczyna, gdy była jeszcze malutka, została uratowana przez swoją starszą siostrę Daphne, która była nimfą jeziora Roccaluce. Podczas, gdy Trzy Prastare Wiedźmy chciały odebrać jej moc Smoczego Płomienia, Daphne przeniosła ją na Ziemię i ukryła w bezpiecznym miejscu. Na Ziemi zaadoptowali ją Vanessa oraz Mike. To bardzo rozważna i mądra dziewczyna, zawsze zrobi krok do przodu bez chwili wahania. Bloom ma rude włosy sięgające jej do bioder, niebieskie oczy i jasną karnację. Jej chłopakiem jest książę Sky, a bliźniaczą wróżką Lockette. Bloom poznajemy jako pierwszą, na początku ma 16 lat. W odcinku 1 (seria pierwsza) uratowała Stellę przed złymi mocami, tym samym odkrywając, że posiada magiczne zdolności. Jej przybrani rodzice niechętnie zgodzili się na jej przeniesienie do szkoły magii Alfea, ale jednak zaakceptowali decyzję córki. Swoją pierwszą transformację zdobyła przypadkiem, podczas walki z Trix. Później miała wielkie problemy, żeby ją powtórzyć. W końcu jednak nauczyła się w pełni kontrolować swoje magiczne siły. W filmie pełnometrażowym „Klub Winx: Tajemnica Zaginionego Królestwa” czarodziejka wraz z przyjaciółmi udaje się do Obsydianu, gdzie toczy bitwę z Trzema Prastarymi Wiedźmami i Mandragorą. Bloom z pomocą przyjaciół udaje się odnaleźć biologicznych rodziców Oritela i Marion, oraz przywrócić życie na jej planecie Domino. Dopiero wtedy tak naprawdę budzi w sobie prawdziwe moce Enchantix i staje się Wróżką Strażniczką swojego świata. Po tym wydarzeniu dostaje misję, którą musi wypełnić na Ziemi (seria 4) i zdobywa moc Believix. Ma wówczas 18 lat. Na jej cześć powstała transformacja Bloomix. W 6 odcinku 6 sezonu zostaje zepchnięta mocą Diaspro do przepaści, a Sky skacze po nią.<br />Stella<br />Stella (z wł. gwiazda) urodziła się 18 sierpnia, a jej magicznym znakiem jest Syrena. Jest gwiazdą wśród jej przyjaciółek (przynajmniej tak sądzi). Stella jest czarodziejką Słońca i Księżyca z planety Solaria, której jest księżniczką. Jej rodzice to Radius i Luna, którzy w trakcie opowieści zaczynają się ze sobą nie dogadywać oraz wkrótce rozwodzą. Stella bardzo to przeżywała i nie mogła się z tym faktem pogodzić. Było jeszcze gorzej, gdy jej ojciec miał zamiar wziąć ślub z hrabiną Cassandrą, która, jak się później okazało, próbowała zostać królową za pomocą złych czarów. Czarodziejka w dniu ślubu uratowała ojca od jej magicznego uroku. Stella uwielbia wyglądać modnie i dbać o swój wygląd. Jej garderoba jest największa i najbogatsza w całym królestwie. Czarodziejka wiele razy brała udział w konkursach piękności i najczęściej je wygrywała. Jest także wesoła, dowcipna, odważna, zawsze służy dobrą radą w sprawach mody. Natomiast kiepsko się uczy, a logiczne myślenie przychodzi jej z trudem. Lubi spacerować po parkach ze swoim chłopakiem Brandonem. Jej bliźniaczą wróżką jest Amore. Stella ma blond włosy do kolan, jasną karnację i piwne oczy. Jest najstarsza z całej paczki, na początku (seria pierwsza) ma 17 lat i powtarza klasę pierwszą, gdyż została wyrzucona ze szkoły ze magiczny incydent, który wywołał wiele strat. Już od początku posiada zwykłą transformację, a jej strój jest dwuczęściowy i koloru pomarańczowego. Używa również do walki magicznego berła, które zazwyczaj nosi na palcu w postaci pierścienia. Charmix (seria druga) zdobyła, gdy odważyła się przyznać do błędu i przeprosić Laylę. Enchantix otrzymała, gdy uratowała swojego ojca przed śmiercią (seria trzecia). Wkrótce po licznych zasługach dla magicznego świata, dostaje dyplom ukończenia szkoły oraz tytuł Wróżki Strażniczki swojej planety – Solarii. W tym czasie ma 19 lat. W 6 sezonie razem z Laylą otrzymuje moc Bloomix, dzięki wzajemnej pomocy, współpracy i wiarze w siebie.<br />Flora<br />Flora (znaczy natura) jest czarodziejką natury – włada nad całą zieloną roślinnością. Jej moc jest najpotężniejsza. W całym Magixsie nie ma równie silnej czarodziejki. Flora urodziła się 1 marca, a jej magicznym znakiem jest Driada. Pochodzi z planety pełnej roślinności i wodospadów zwanej Linphea. Posiada młodszą siostrę Miele. Flora to skromna, cicha, nieśmiała, odważna dziewczyna o wielkim sercu – jest wrażliwa i romantyczna. Uwielbia się uczyć i jest jedną z najlepszych uczennic w Alfei. Kocha wszelkiego rodzaju przyrodę, także zwierzęta. Z racji tego iż jest bardzo rozsądną, oczytaną i pokojowo nastawioną postacią, bardzo często łagodzi wszelkie spory w grupie czarodziejek. Gotowa jest zrobić wszystko by uratować swoje przyjaciółki. Flora ma trochę ciemniejszą karnację niż pozostałe Winx (oprócz Layli). Ma zielone oczy i brązowe włosy. Jest bardzo dobra w przyrządzaniu wszelkiego rodzaju mikstur i zna wiele zaklęć, które nieraz uratowały Winx z opresji. Przez swoją nieśmiałość nie ma odwagi rozmawiać z mężczyznami, dlatego też romantyczne listy wysyłane przez równie cichego Helia zrobiły na niej ogromne wrażenie i pomogły połączyć się tej dwójce. Jej bliźniaczą wróżką jest Chatta, a zwierzątkiem kotek Coco. W 6 sezonie dostaje jako pierwsza moc Bloomix, ponieważ uratowała swoją siostrę Miele przed Drzewcami.<br />Musa<br />Musa (z wł. muzyka) pochodzi z planety Melodia. Urodziła się 30 maja, a jej magiczny znak to Chochlik. Jest córką śpiewaczki Wa-Nin i muzyka Ho-Boe. Matka dziewczyny zmarła na nieuleczalną chorobę, gdy ta była jeszcze malutka. Jej ojciec nie mógł pogodzić się ze śmiercią swojej ukochanej żony, a każda nuta jakiejkolwiek melodii przypominała mu o tej stracie. Nie chciał aby Musa zajmowała się muzyką. Wkrótce dziewczyna dała mu do zrozumienia, że muzyka jest dla niej najważniejsza, to sens jej życia i to dzięki niej wciąż pamięta o miłości matki. Musa potrafi zagrać na każdym instrumencie, a jej piosenki płyną prosto z serca i wzruszają do łez. Czarodziejka bywa wybuchowa, roztrzepana, ale zawsze jest gotowa pomóc potrzebującym. Wielką wagę przykłada do wierności, zaufania i szczerości, których bardzo potrzebowała od Rivena. Przez bardzo długi czas dwójka ta miała się ku sobie, jednak nie mogła się ze sobą dogadać przez skrytość i niedostępność Rivena. Wkrótce czarodziejce udaje się dotrzeć do serca chłopaka, jednak i tak później ze sobą zrywają. Musa marzy o karierze profesjonalnej piosenkarki. W grupie Winx to właśnie ona ma charakter chłopczycy oraz smykałkę do rozwiązywania zagadek. Jej bliźniaczką wróżką jest Tune oraz Cherie, a zwierzątkiem miś Pepe. Dostaje razem z Tecną Bloomix, ponieważ współpracowały i się pogodziły.<br />Layla<br />Layla/Aisha (z arab. życie) urodziła się 15 czerwca, jej magicznym znakiem jest Chimera. Po raz pierwszy pojawia się dopiero w drugiej serii. Jest córką Teredora i Niobe – władców świata Andros, przez co jest księżniczką. Rodzice zaaranżowali dla niej małżeństwo z mężczyzną, którego nigdy wcześniej nie widziała. Czarodziejka nie była tym zachwycona, ale jak okazało się, że tym tajemniczym chłopakiem jest Nabu – zafascynowana jego urokiem – od razu się zakochała. Layla jest bardzo wysportowana, zdolna, dumna i zdecydowana. Jest najodważniejsza ze wszystkich Winx i zawsze pierwsza leci na ratunek, jednak boi się samotności i ciemności. W wolnym czasie lubi ponieść się muzyce i zatopić w tańcu. Jako jedna z niewielu osób w magicznym wszechświecie wie gdzie znajduje się Wioska Wróżek i często razem z rodziną pomaga wróżkom Pixie. Jej bliźniaczą wróżką jest Piff, a zwierzątkiem króliczek Milly. Layla jest czarodziejką wody i wykorzystuje ją w postaci Morfix'u – jej magia polega kontrolowaniu różowej cieczy, która potrafi przybierać różne kształty, poniekąd panuje także nad wodą. Bardzo lubi wszelakie formy aktywności fizycznej, szczególnie pływanie. W 6 sezonie razem z Stellą otrzymuje moc Bloomix, dzięki wzajemnej pomocy, współpracy i wierze w siebie. W siódmym sezonie chłopakiem Layli jest Nex, ponieważ w 4 sezonie Nabu zapadł w śpiączkę ratując świat, przed czarownikami z czarnego kręgu.<br />Tecna<br />Tecna (z wł. technologia) jest czarodziejką technologii. Pochodzi z planety Zenith. Jej chłopakiem jest Timmy. Urodziła się 16 grudnia, a jej znakiem magicznym jest Tryton. W wolnych chwilach gra na komputerze i wymyśla różne gadżety. Jej bliźniaczą wróżką jest Digit oraz Cara. Uwielbia nauki ścisłe. Tecna ma różowe krótkie włosy, turkusowe oczy i jasną karnację. Jej strój w I i II serii jest jednoczęściowy w kolorze fioletowym,ma również dłuższe włosy. Tecna ma problemy z okazywaniem swoich emocji, lecz odkąd jest w Alfei wychodzi jej to coraz lepiej. W drugiej serii zdobywa Charmix dzięki wyznaniu Timmy'emu, że traktowała go powierzchownie i przyznaniu się, że go lubi, pierwszy raz przy tym płacząc. Enchantix zdobywa jako piąta. Aby go zdobyć poświęca się zamykając portal Omega, w którym zostaje uwięziona, lecz dzięki jej nowym umiejętnościom udaje się jej tam przetrwać i sprowadzić pomoc. W piątej serii wraz z Winx udaje się do Zenithu, gdzie przekonuję króla Cryosa do dołączenia do aliansu oraz wykorzystuje swoje życzenie Sirenix, życząc sobie, aby wszyscy mieszkańcy jej planety zjednoczyli się z innymi królestwami. W 6 sezonie razem z Musą dostają Bloomix, dzięki wspólnej współpracy i przyjaźni. Tecna jest pewna siebie i lubi praktyczne rozwiązania. W 7 sezonie ponownie wraca na Zenith i cofa się w czasie, aby przywrócić porządek i spokój na swojej planecie.<br />Inne postacie:<br />Chłopcy z Czerwonej Fontanny<br /><br />    Sky jest królem Heraklionu. Urodził się 20 marca. Jego magicznym znakiem jest Feniks. Wprawny pilot myśliwców i zręczny szermierz. Potrafi bronić się bumerangiem. Ma szlachetne serce, jest wierny, odpowiedzialny i bardzo przystojny. Altruista, romantyk. Chłopak Bloom. W filmie się jej oświadcza. W pierwszej serii zamienia się rolami z Brandonem i udaje giermka księcia. Jego ulubiony kolor to niebieski. Zmienił fryzurę na początku 5 serii. W 6 sezonie w czasie przyjęcia na Domino skacze do przepaści po Bloom, którą popchnęła Diaspro.<br />    Brandon – Przyjaciel i giermek Sky’a. Urodził się 23 września. Jego magicznym znakiem jest Nereida. Niepokonany w posługiwaniu się mieczem oburącz oraz oszczepem. Uwielbia się wspinać oraz fascynuje się motorami. Jego hobby jest podrywanie dziewczyn, ale z całego serca kocha Stellę. W końcu decyduje się spędzić ze Stellą resztę życia i oświadcza się jej. W pierwszej serii zamienia się rolami ze Sky’em i udaje księcia. Jego ulubiony kolor to zielony.<br />    Helia – jest bratankiem Saladina. Urodził się 2 września i magiczny znak to Jednorożec. Najlepszy uczeń, poświęcił się sztuce. Bardzo sprawny. Lubi przyrodę. Chłopak Flory od drugiej serii. Stosuje defensywny styl walki – unieruchamia wrogów za pomocą specjalnych linek przyczepionych (w 2 i 3 serii laserowych) do jego rękawicy. W 4 serii zmienia fryzurę. Jego ulubiony kolor to pomarańczowy.<br />    Riven – Urodzony 15 października, jego magiczny znak to Żywioł. Jest samotnikiem i woli działać sam. Wcześniej trzymał z Trix, teraz trzyma z Winx i chłopakami. Nie ufa dziewczynom (ponieważ matka go porzuciła z powodów materialnych). Lubi współzawodniczyć ze Sky’em. Świetny we władaniu szablą i zręczny w dyscyplinach sportowych. Jest dzielny, przebiegły, nieufny, podejrzliwy i dziki. Od drugiej serii tworzy parę z Musą. W 4 serii można zauważyć że jest zazdrosny o Musę i z nią zrywa, ale wracają do siebie w ostatnim odcinku 4 serii. Jego ulubiony kolor to bordowy.<br />    Timmy – Urodzony 15 lipca, nieśmiały chłopak zakochany w Tecnie, intelektualista. Sprawia wrażenie tchórzliwego, dlatego często musi udowadniać swoją odwagę. W walce używa pistoletu na laserowe dyski. Jego ulubiony kolor to żółty.<br />    Nabu/Ophir – bardzo opiekuńczy i waleczny chłopak Layli (od trzeciej serii), w czwartej serii jej się oświadcza. Włada magią – do jego umiejętności należy między innymi znikanie, tworzenie magicznej bariery, zamienianie dotkniętego obiektu w kamień oraz lewitacja. W walce wspomaga się magicznym kosturem. Ginie w 102 odcinku (24 epizodzie 4 serii), poświęca się dla reszty, wchłaniając energię Czarnego Kręgu, która go zabija.<br />    Roy – specjalista ,pracuje dla ojca Layli. Roy jest opiekuńczy i pomocny, pomógł Winx w dążeniu do zdobycia mocy Sirenix. Podczas imprezy w Alfei Roy pomagał Layli, gdy była smutna. Roy ma również możliwość korzystania z magii – Mocy Trytona, która pozwala mu oddychać pod wodą, tak jak moc Layli (Podwodny oddech). W odcinku 24, mówi Aura Trytona. W starym języku francuskim słowo Roy oznacza król.<br /><br />Wróżki<br /><br />    Lockette – wróżka portali, bliźniacza wróżka Bloom.<br />    Amore – wróżka miłości, bliźniacza wróżka Stelli.<br />    Chatta – wróżka gadulstwa i sekretów, bliźniacza wróżka Flory.<br />    Tune – wróżka dobrych manier, bliźniacza wróżka Musy.<br />    Digit – wróżka zaawansowanej technologii, bliźniacza wróżka Tecny.<br />    Piff – wróżka słodkiego snu, bliźniacza wróżka Layli.<br />    Jolly – wróżka kart, starsza siostra Livy.<br />    Livy – wróżka wiadomości, młodsza siostra Jolly.<br />    Zing – wróżka owadów.<br />    Glim – wróżka robaczków świętojańskich.<br />    Concorda – opiekunka kodeksu w Alfei.<br />    Discorda – opiekunka kodeksu w Chmurnej Wieży.<br />    Athena – opiekunka kodeksu w Czerwonej Fontannie.<br />    Ninfea – opiekunka kodeksu w Wiosce Wróżek.<br />    Flowers – wróżka kwiatów.<br />    Gemma – wróżka kamieni szlachetnych i bliźniacza wróżka Diaspro.<br />    Cougratte – wróżka muzyki.<br />    Gigi – wróżka psot i figli.<br />    Kania – wróżka śmiechu.<br />    Pozostałe; Katie, Liz, Merry, Ongerte, Purplekiss, Sixsweet, Sophia, Zalow, Maki, Lani.<br />Inne postacie<br /><br />    Roxy – Roxy po raz pierwszy pojawia się w czwartej serii. Urodziła się 8 grudnia, ma 15 lat. Początkowo uważana była za ostatnią czarodziejkę na Ziemi, przez co ścigana była przez Czarnoksiężników z Czarnego Kręgu, którzy pragnęli jej mocy. Mieszka z ojcem w Gardenii. Matką dziewczyny jest Morgana – królowa ziemskich czarodziejek, która opuściła dom, by chronić ukochaną rodzinę przed złymi mocami. Roxy nigdy jej nie poznała. Tuż po tym jak staje się czarodziejką, dowiaduje się prawdy o swoim pochodzeniu, a Morgana wraca do rodziny. Najlepszym przyjacielem Roxy jest pies Artú. Na rodzinnej farmie, którą kiedyś zamieszkiwała, Roxy znajduje Biały Krąg, nad którym tylko ona może zapanować. Roxy boi się tego, co się wokół niej dzieje, nie chce walczyć ani być czarodziejką. W późniejszym czasie nabywa pewności siebie i przekonuje się, że wspólnie z przyjaciółmi można wiele zdziałać. W końcu znalazła w sobie wystarczająco dużo siły, by przejść transformację Believix. Po przemianie ma zielony dwuczęściowy strój. Jej skrzydła są zielono-różowe i ozdobione w odciski łap psa. Posiada moc panowania nad zwierzętami – potrafi sprawić, żeby mówiły ludzkim głosem, rozumie je i korzysta z ich pomocy. Believix to jej naturalna siła, która płynie prosto z serca. Nikogo nie musiała o tym przekonywać ani nic udowadniać, wystarczyło, że uwierzyła w siebie. Korzystać z pełni mocy Believix nie może, ponieważ jest nowicjuszką. Początkowo zwykłe czary przychodzą jej z trudem, dlatego składa podanie o naukę w szkole w Alfei. Zostaje przyjęta i na początku piątej serii udaje się do szkoły magii, by zacząć naukę. Mimo przyjaźni, w serialu nigdy nie dołączyła do Klubu Winx jako 7 czarodziejka (w komiksie jest jedną z nich).<br />    Diaspro – rówieśniczka Bloom, księżniczka nieznanej widzom planety żyjącej w ścisłym pokoju z Heraklionem. Z tego powodu dziewczyna od wielu lat była przeznaczona Sky’owi – księciu wspomnianej krainy. Mieli wziąć oni ślub i razem władać nad wymiarami. Przez dłuższy czas Diaspro zamieszkiwała Heraklion. Cały czas znajdowała się w pobliżu Sky’a, do czasu gdy rozpoczynał się rok szkolny i Sky wyruszał w podróż do znajdującej się w Magix Czerwonej Fontanny, szkoły dla specjalistów. W pierwszym sezonie serialu księżniczka przybywa do Magix, by kibicować swemu narzeczonemu z trybun w czasie wielkich, szkolnych pokazów. Wówczas dochodzi do spotkania z Bloom, księżniczką Domino i obecną dziewczyną Sky’a – której nic o Diaspro chłopak nie powiedział. Bloom bierze księżniczkę za czarownicę i stacza z nią pojedynek. Diaspro przegrywa, wyjawia jednak na jaw wiele tajemnic, między innymi to, że prawdziwy książę Sky ukrywa się pod postacią giermka Brandona. Sky musi dokonać miłosnego wyboru. Stawia na Bloom. Rozgniewana Diaspro odchodzi, nie przestaje jednak myśleć o Sky’u. W czasie, gdy wymiar Magix zostaje pogrążony w mroku przez wiedźmy Trix, Diaspro i jej ludzie przybywają, by uratować księcia. Ten nadal jednak nie odwzajemnia uczucia dziewczyny. Nie przekonuje się do niej również w sezonie drugim. Można się w nim dowiedzieć, iż Diaspro została uprowadzona przez złych ninja. Na szczęście Bloom i magikom udaje się ją odbić. W trzeciej serii serialu Diaspro pojawia się na moment na Heraklionie – zjawia się na tamtejszym balu. Jest wtedy w bliskiej współpracy z czarnoksiężnikiem Valtorem. Czarodziejka podaje Sky’owi środek miłosny. Ponownie zostaje jego narzeczoną i przejmuje rządy na planecie. Bloom udaje się jednak zdjąć czar z księcia, przez co plany Diaspro wychodzą na jaw. Według komiksów z serii „Winx Club”, po wszystkich tych wydarzeniach Diaspro opuściła planetę i cały magiczny wymiar. Nie wiadomo, co robiła w tym czasie, po paru miesiącach jednakże powraca, z zamiarem zostania dobrą i sprawiedliwą królową. Aby tak się stało, musi mieć dostęp do biblioteki Alfei. Dochodzi do spotkania między Diaspro a Bloom. Tym razem wszystko przebiega inaczej – dziewczyna zostaje zaakceptowana przez grupę Winx. Zostaje jednak poddana złowrogiemu zaklęciu, przez który zaczyna chorować. Przez cały czas odwiedza ją Sky, wzbudzając przy tym zazdrość Bloom. Obie czarodziejki wyjaśniają sobie jednak wszystko. Gdy Sky wpada w tarapaty, obie wyruszają mu na pomoc. Przy okazji pozbywają się choroby Diaspro, która okazała się być wynikiem czaru Trix. Razem dziewczyny ratują księcia z opresji (przed olbrzymimi pająkami). W 6 sezonie przyłącza się do Trix i popycha Bloom swoją mocą do przepaści na przyjęciu w Dominie, a Sky po nią skoczył.<br />    Daphne – starsza siostra Bloom. Jest nimfą jeziora Roccaluce nazywana także nimfą nimf. Zginęła ratując Bloom przed trzema prastarymi wiedźmami. Po uwolnieniu rodziców Bloom z otchłani ciemności zamieszkuje razem z nimi i Bloom w zamku. W ostatnim odcinku 5 serii Bloom za pomocą życzeń Sirenix przywraca jej życie. W pierwszym odcinku w szóstej serii przemienia się w Sirenix. Zakochała się w kuzynie Sky'a ze szkoły w Linphei i w ostatnim odcinku 6 serii bierze z nim ślub.<br />    Mirta – czarownica z chmurnej wierzy, która po wydarzeniach z pierwszej serii zaczęła uczęszczać do Alfei. Jest czarownicą, która ma moc przemieniania emocji w obrazy. Pomogła Bloom i jej przyjaciółkom pokonać Trix, przez co za karę Icy przemienia ją w dynie. Zaklęcie zostaje odwrócone dopiero w przed ostatnim odcinku pierwszej serii przez Florę. Najlepszą przyjaciółką Mirty jest Lucy, czarownica ucząca się w Chmurnej Wierzy. W późniejszych seriach widzimy jak wygląda jej transformacja. Jej strój jest różowo-szary, dwuczęściowy. Mimo nauki w szkole dla czarodziejek, Alfei Mirta nie rezygnuje z uprawiania czarnej magii. Widzimy to najlepiej w filmie „Winx Club – Tajemnica Zaginionego Królestwa”, kiedy to Mandragora przypuszcza atak na Alfeę.<br />    Oritel i Marion – biologiczni rodzice Bloom. W filmie zostają uratowani przez Winx i Specjalistów.<br />    Mike i Vanessa – przybrani rodzice Bloom. Dali jej Kiko.<br />    Król Radius – ojciec Stelii. Pod wpływem czaru Cassandry miał być jej mężem.<br />    Królowa Luna – matka Stelli w 23 odcinku 5 sezonu Stella za pomocą życzeń Sirenix pogodziła swoich rodziców<br />    Hrabina Cassandra – niedoszła żona króla Radiusa; zawarła umowę z Valtorem, żeby przejąć władzę na Solarii.<br />    Chimera – córka Cassandry jest czarodziejką i uczy się w </b><b class="profilki_ksiazka_strona_146884682066" id="profilki_ksiazka_s2_146884682066" style="display: none;">szkole beta. Pojawia się w pierwszym odcinku trzeciej serii. Ma dwie przyjaciółki. Od poznania, Stella jej nie lubiła. Wygrała awanturę o sukienkę, miała zostać następczynią tronu Solarii zamiast Stelli.<br />    Mitzie – dawna znajoma Bloom. Jednak nigdy nie była jej bliska. Niewrażliwa i wyniosła. W 4 serii Mitzie i jej dwie koleżanki dostają moc od czarnoksiężników. Starała się odbić chłopaka Stelli. Dowiaduje się także że Winx są czarodziejkami.<br />    Klaus – ojciec Roxy i ukochany Morgany, pojawia się jedynie w 4 serii. Właściciel klubu Frutti.<br />    Andy – były chłopak Bloom, chodzili razem do liceum, poznajemy go w 4 serii. Gra wraz z zespołem w klubie Frutti. Sky był o niego zazdrosny z powodu Bloom.<br />    Jason Queen – poznajemy go w 4 serii. Jest producentem muzycznym. Chciał uczynić z Musy gwiazdę popu. Musa była nim zauroczona, jednak to zafascynowanie minęło, gdy dowiedziała się, że bierze ślub. Riven był strasznie o niego zazdrosny.<br />    Nereus – brat Tritannusa. Ojciec wybrał go,aby władał nad podwodnym światem.<br /><br />Ziemskie Czarodziejki<br /><br />    Morgana – ziemska Królowa Czarodziejek i jak się później okazuje, również matka Roxy. Dawno temu zakochała się w ziemskim mężczyźnie, miała z nim dziecko. Była gotowa opuścić królestwo dla rodziny. Ale wtedy pojawili się Czarownicy z Czarnego Kręgu. Morgana musiała walczyć z ich przywódcą, niestety jednak przegrała. Czarownicy usunęli ją ze wspomnień Klausa (jej ukochany) i wszystkich jej przyjaciół. Słuch po niej zaginął, jakby nigdy nie istniała. Ale Ogron popełnił błąd, którego wkrótce żałował. Nie złapał wszystkich ziemskich czarodziejek, zlekceważył tę najmniejszą z nich. To właśnie uratowało córkę Morgany – Roxy. Królowa ziemskich czarodziejek nawiązywała kontakt z Roxy poprzez sny – mówiła do niej i ostrzegała ją przed czarownikami. W późniejszym czasie jak Winx i Roxy trafiają do jej pałacu i cała historia kończy się dobrze, kobieta wyznaje córce prawdę. Morgana oddaje koronę Nebuli, a sama wraca do rodziny na Ziemię.<br />    Sybilla – czarodziejka sprawiedliwości. Winx wyruszają do niej, by ta pomogła wyleczyć jednego z Łowców Czarodziejek (grupy chwilowo działały razem, w późniejszym czasie znowu walczyły ze sobą). Sibylla ma piękne, długie rude włosy i imponującą suknię. Jest uprzejma i dystyngowana.<br />    Diana – kobieta z mocą natury, zamieszkuje dżunglę Amazonii. Ma przemianę zwaną Sophix i jest głową tamtejszych plemion. Ma bordowe długie włosy, zieloną spódnicę, fioletowy biustonosz. Początkowo jest wrogiem Winx, ale później przekonuje się do nich.<br />    Aurora – jasnowłosa kobieta o mocach lodu. Jest przedstawicielką rasy ziemskich czarodziejek lodu. Ma transformację Lovix. Początkowo walczy z Winx i Roxy, ale później zawieszają topór wojenny. Zamieszkuje jaskinię lodową.<br />    Nebula – kobieta o ciemno-niebieskich krótkich włosach. Jest czarodziejką-wojowniczką, główną strażniczką ziemskiego królestwa czarodziejek. Kobieta miała dobre intencje, była jednak zbyt pewna siebie. Chciała sama pokonać Łowców Czarodziejek. W planie tym przeszkodziła jej jednak ziemska królowa czarodziejek – Morgana, dlatego też Nebula postanowiła ją uwięzić. Wtargnęła również w ciało Roxy poprzez Biały Krąg i w jej ciele zaczęła walkę z Łowcami Czarodziejek, została jednak wypędzona z ciała Roxy przez Winx. Pod koniec 4 serii przekonała Laylę, że razem zdołają zemścić się na Łowcach Czarodziejek, którzy zabili Nabu (ukochanego Layli). Głównym bohaterkom udaje się jednak przemówić Nebuli do rozsądku. Morgana w ostatnim odcinku 4 serii przekazała jej swoją koronę oraz władzę nad ziemskim królestwem.<br /><br />Zwierzaki<br /><br />    Kiko – mały, niebieski królik Bloom. W drugiej serii był zazdrosny o wróżki, uwielbia spać i jeść. Czarodziejki często zostawiają go, aby opiekował się pluszakami z Love&Pet.<br />    Kaczor Pepe – zwierzątko stworzone przez Florę. Uwielbia Icy i jest przekonany, że ona jest jego mamą. Icy najczęściej zamienia go w bryłę lodu. Pod koniec pierwszej serii ląduje w Świątyni Roccaluce z Icy, dalsze jego losy nie są znane.<br />    Artú – wierny pies Roxy, pierwszy raz pojawia się w czwartej serii. Dzięki magicznym umiejętnością swojej pani otrzymuje dar porozumiewania się z ludźmi.<br />    Peg – biała klacz, którą Bloom dostała od prawdziwych rodziców w prezencie. Pierwszy raz pojawia się w filmie „Magiczna Przygoda”. Po zjedzeniu resztek magicznej energii Drzewa Życia, otrzymuje skrzydła i róg, przez co przemienia się w alicorna.<br />    Ron – kotek Bloom<br /><br />Zwierzaczki z Love&Pet:<br /><br />    Belle – owieczka Bloom.<br />    Coco – kotek Flory. Pierwszy ożywiony pluszak<br />    Ginger – pudelek Stelli.<br />    Milly – króliczek Layli.<br />    Chiko – kaczorek Tecny.<br />    Pepe – miś Musy.<br /><br />Selkie<br /><br />    Lemmy – strażniczka Bramy Oceanu Andros. Połączyła się magiczne z Laylą. Cicho mówi, łatwo się obraża.<br />    Iliris – strażniczka Bramy Oceanu Solarii. Połączyła się magicznie ze Stellą.<br />    Lisa – strażniczka Bramy Oceanu Magix.<br />    Sona – strażniczka Bramy Oceanu Melodii. Połączyła się magicznie z Musą.<br />    Deserye – strażniczka bramy oceanu Linfei. Połączyła się magicznie z Florą.Jest uprzejma. Pływa równocześnie tańcząc.<br />    Lithea – strażniczka bramy oceanu Zenitu. Połączyła się magicznie z Tecną<br />    Serena – strażniczka bramy oceanu Domino. Połączyła się magicznie z Bloom. Jest nerwowa i odważna.<br />    Fila – strażniczka bramy oceanu Ziemi.<br /></b><b class="profilki_ksiazka_strona_146884682066" id="profilki_ksiazka_s3_146884682066" style="display: none;">Szkoły i nauczyciele<br />Alfea<br /><br />To jedna z trzech najważniejszych (bo jest ich więcej) szkół w świecie Magix. Uczą się w niej same czarodziejki, które w przyszłości pragną zostać prawdziwymi Wróżkami Strażniczkami. Szkoła to piękny, różowoniebieski zamek z olbrzymim dziedzińcem. Uczennice mają tu własne ogromne i cudownie wyposażone pokoje (mieszkają po kilka osób w jednym). W budynku tym znajduje się także biblioteka, w której przechowywane są największe sekrety Magix, chociażby Kodeks, którego kiedyś szukał Lord Darkar. Młode czarodziejki uczą się tutaj o magii, eliksirach, transfiguracji, magio filozofii i dobrych manierach. Nauczyciele są wykwalifikowani, wymagający i surowi. Dzięki temu, młode czarodziejki uczą się jak używać swoich mocy do walki ze złem. Nauka w Alfei trwa od 3 do 5 lat.<br /><br />    Faragonda – dyrektorka Szkoły Czarodziejek Alfea, w przeszłości jedna z członkiń Drużyny Światła walczącej z trzema prastarymi wiedźmami. Miła starsza kobieta, czuła na problemy swoich podopiecznych.<br />    Wizgiz – nauczyciel Metamorfosynbiozy (transformacji).<br />    Prof. Zyron – najsurowszy nauczyciel Alfei<br />    Avalon – nauczyciel Magiofilozofii, czyli połączenia magii i filozofii.<br />    Griselda – nauczycielka samoobrony, inspektorka szkoły Alfea.<br />    Palladium – nauczyciel Eliksirologii (alchemii).<br />    Du Four – nauczycielka dobrych manier. Uczy jak być zawsze idealną czarodziejką. Jest wyrafinowana, czasami pretensjonalna.<br />    Barbatea – bibliotekarka w szkole Alfea, zawsze bardzo ostra.<br />    Ofelia – lekarz i pielęgniarka szkoły.<br />    Daphne – w 6 serii została nauczycielką historii magii.<br /><br />Chmurna Wieża<br /><br />Szkoła ucząca i kształtująca młode czarownice. Nauczyciele przed swoimi uczennicami odkrywają sekrety czarnej magii, udoskonalania czarów, rzucania klątw i sporządzania eliksirów. Wszystko co złe i niegodziwe rodzi się właśnie w ciemnych zakamarkach tej wieży. Siedziba tej szkoły znajduje się właśnie w olbrzymiej wieży, która mieści się w bardzo mrocznej części Magix. Do tej szkoły uczęszczały kiedyś Trix.<br /><br />    Griffin – dyrektorka szkoły czarownic w Chmurnej Wieży, w przeszłości jedna z członkiń Drużyny Światła walczącej z trzema prastarymi wiedźmami. Uczy podstawowych uroków i astronomii. Dość wredna i nieprzyjemna.<br />    Ediltrude i Zarathustra – dwie siostry. Obie są nauczycielkami w Chmurnej Wieży.<br /><br />Czerwona Fontanna<br /><br />To szkoła dla specjalistów – czyli chłopców. Mieści się w budowli umieszczonej wysoko nad ziemią, przypominającej fontannę. Chłopcy, co prawda, nie uczą się tutaj czarować, ale są doskonałymi szermierzami, a ich specjalnością jest właśnie walka wręcz. Najczęściej swoje umiejętności ćwiczą między sobą, wykorzystując wielkie smoki. Często wykonują przeróżne misje, pomagają czarodziejkom z Alfei. Bardzo często również łapią niebezpieczne potwory. Ich broń, jak i środki transportu są bardzo zaawansowane technologicznie.<br /><br />    Saladin – dyrektor szkoły magików w Czerwonej Fontannie, jest wujem Helii, w przeszłości jeden z członków Drużyny Światła walczącej z trzema prastarymi wiedźmami. Dość niski, ale uprzejmy czarodziej.<br />    Kodatorta – Nauczyciel. Pomaga uczniom tresować smoki itp. (coś jak współczesne wychowanie fizyczne). Boi się go Athena – strażniczka kodeksu Czerwonej Fontanny.<br /><br />Akademia Beta<br /><br />To szkoła dla bogatych dziewcząt i księżniczek w której uczą gracji i magii. Jedna z placówek znajduje się na rodzinnej planecie Stelli Solarii. Uczennice szkoły zobowiązane są do noszenia mundurków w charakterystycznym gotyckim stylu. Szkoła została pierwszy raz wspomniana w sezonie 3 przy kłótnie o pizze pomiędzy księżniczką Stellą, a Chimerą. Dziewczęta z Bety rozpoznawane są poprzez ich rymowankę: "Tik Tak. Tik Tok. Beta czar, Beta Szok".<br />Wrogowie<br /><br />    Trix – (serie 1-3,5-6) trzy początkujące wiedźmy z Chmurnej Wieży. Ich największym priorytetem jest zdobycie jak największej mocy, nie cofną się przed niczym by osiągnąć swój cel. Niestety na ich niekorzyść wszelkie działania udaremniają im Winx. Początkowo ich celem jest zdobycie Smoczego Płomienia. Błędnie oceniają, że znajduje się on w pierścieniu Stelli i próbują go ukraść (pierwsza seria). Później jednak dowiadują się, że Smoczy Płomień ukrył się w Bloom i postanawiają pozbawić ją mocy. W późniejszym czasie jednoczą siły z Lordem Darkarem (druga seria),Valtorem (trzecia seria) oraz Trittanusem (piąta seria), w konsekwencji pozwalając aby Trzy Prastare Wiedźmy (film pełnometrażowy) zawładnęły ich ciałami. Do Trix należą:<br />        Icy (ang. lodowaty) – czarownica, władczyni lodu i zimna, przywódczyni Trix. Nie znosi czarodziejek, a zwłaszcza Bloom.<br />        Darcy – (od słowa ang. dark – ciemność) – czarownica ciemności i hipnozy. Kiedyś rywalizowała z Musą o Rivena. W 3 serii rywalizowała z Trix o Valtora.<br />        Stormy (ang. burzliwy) – ostatnia z Trix, pani burzy i wiatru. W trzeciej części dostaje moc elektryczności od Valtora.<br />        Selina – (szósta seria) do Trix dołączyła w szóstej serii. Posiada upiorną księgę zwaną Legendarium. Na początku była uczennicą Chmurnej Wieży.<br />    Lord Darkar – (druga seria) stwór mogący przybierać postać Mrocznego Feniksa. Chce zdobyć magię Relix. Pod koniec drugiej serii zapanował nad Bloom i zmienił ją w Dark Bloom. Został zniszczony przez połączoną magię Winx – Charmix. Władca Trzech Prastarych Wiedźm, prawdopodobnie największe zło jakie istnieje.<br />    Valtor – (trzecia seria) czarnoksiężnik, został zamknięty w wymiarze Omega, czyli w magicznym więzieniu. Trix używając swojej potężnej mocy uwalniają go i zaczynają współpracować. Wykrada magię z różnych czarodziejskich światów by stać się najpotężniejszym czarownikiem. Został zniszczony przez Bloom.<br />    Trzy Prastare Wiedźmy – przodkinie Trix. Stworzyły Valtora z cząstki Smoczego Płomienia. Dawno temu zniszczyły planetę Domino tocząc bitwę z rodzicami Bloom i pozorując ich śmierć. W filmie pełnometrażowym toczą walkę ze Sky’em i Bloom. Pod jej koniec upozorowują własną śmierć, a w rzeczywistości uciekają z więzienia Obsydianu i łączą swoje siły z Trix. Mowa jest o nich przez całe trzy serie, a także w filmie pełnometrażowym. Wracają w drugim filmie.<br />    Mandragora – (film pełnometrażowy) czarownica bardzo zainteresowana historią Bloom. Sługa trzech prastarych wiedźm. Do jej zdolności należy władanie nad wielkimi owadami. Zostaje szybko pokonana.<br />    Łowcy Czarodziejek (Czarownicy z Czarnego Kręgu) – pojawiają się w czwartej serii. Chcą zniszczyć ostatnią czarodziejkę na ziemi – Roxy, a także pochłonąć jej moc:<br />        Ogron – przywódca bandy magów z Czarnego Kręgu, ma długie czerwone włosy i czarny skafander.<br />        Anagan – mistrz prędkości, nosi czarny płaszcz, a dredy upina w kitkę. Jego mocą jest szybkość.<br />        Gantlos – wyjątkowo silny, długowłosy blondyn w kapeluszu, i czarnym skafandrze. Ma władzę nad falami sejsmicznymi.<br />        Duman – mężczyzna z różowym mohawky'em na głowie noszący czarną szatę, potrafi przeistaczać się w zwierzęta oraz przybierać kształt innych ludzi.<br />    Tritannus – pojawia się w piątej serii. Jest kuzynem Layli oraz synem króla Neptuna i królowej Ligei. Ma brata Nereusa i siostrę Tressę. Został wtrącony do więzienia Andros, bo próbował zabić swojego brata. W więzieniu poznał Trix. Tritannus posiada trójząb, w którym przechowuje wszystkie skradzione moce. Potrafi wchłaniać szlam i dzięki temu zmieniać się w mutanta. Kradł moce Selkies. Ze wzajemnością zakochał się w Icy. W ostatnim odcinku 5 serii wyrzuca ją i jej siostry z nieskończonego oceanu. Został pokonany przez Bloom, która użyła Ognia Sirenix, by wyczyścić trójząb Tritannusa z ukradzionych toksyn i mocy.<br />    Selina – pojawia się w 6 serii. Uczy się w Chmurnej Wieży razem z Trix. W 8 odcinku okazuje się, że to była przyjaciółka Bloom jeszcze przed 1 sezonem. Jednak z nieznanych przyczyn obraża się na nią.<br />    Acheron – jest potężnym czarnoksiężnikiem, który stworzył świat Legendarium. To on namówił Selinę do zdrady wróżki Eldory, która się nią opiekowała. Za pomocą Płomienia Smoka Bloom, której użyła Selina uwolnił się ze świata Legendarium oraz uwięził Trix. Został jednak pokonany przez Bloom która użyła zaczarowanej szkatułki, która mogła zmieścić każdy rodzaj magii.<br />    Kalshara<br />    Brafilius<br /></b><b class="profilki_ksiazka_strona_146884682066" id="profilki_ksiazka_s4_146884682066" style="display: none;">Moce<br />Poziomy mocy i ich zdolności<br /><br />Czarodziejka może mieć wiele poziomów mocy. Oto te które dotychczas się pojawiły:<br />Transformacja<br /><br />Pierwszy poziom umiejętności magicznych czarodziejki (we włoskiej, oryginalnej wersji używa się określenia la fata – „wróżka”, a w angielskiej używa się słowa ‘fairy’ – „elf”, u nas zostało to przetłumaczone po prostu „wróżka”, można jednak spokojnie użyć określenia „czarodziejka” – wł. maga). Przechodzi ona podczas niego przez metamorfozę. Pojawia się na niej błyszczący strój, buty, nowa fryzura, dodatki i biżuteria kojarząca się z mocą ów posiadaczki przemiany. Rosną jej także skrzydła. By wyzwolić w sobie dar transformacji, czarodziejka musi obudzić w sobie moc. Aby wywołać transformację trzeba zazwyczaj coś głośno zakomunikować lub wykonać jakiś gest, np. Winx przed transformacją wołają „Magia Winx” i krzyżują palce. Czarodziejka bez możliwości transformacji nie może ukończyć klasy pierwszej. Przemianę może przyjąć również wiedźma (przykład Mirty).<br /><br />W wersji Nickelodeon, zamiast „Magia Winx!” transformację błędnie nazwano „Magiczne Skrzydła!”, ponieważ tłumacz przekładał tekst na wersję polską ze słuchu: usłyszał słowo „Winx” i pomylił je z angielskim wyrazem „Wings (tłum. Skrzydła)”. Pomyłka ta została poprawiona i w późniejszych odcinkach czarodziejki krzyczą „Magia Winx!”.<br />Charmix<br /><br />Drugi poziom magii czarodziejki. By otrzymać Charmix (ang. charm – „urok”), trzeba przezwyciężyć swoje największe lęki i słabości. Przy transformacji czarodziejka zachowuje swój dawny strój z pierwszego poziomu mocy, otrzymuje jednak różne dodatki – najczęściej torebkę i broszkę. Charmix pozwala czarodziejce osiągnąć wyższy poziom siły, a także tworzy możliwość łączenia zaklęć. Dzięki niemu czarodziejki mogą połączyć swe siły, by wspólnie zaatakować wielką siłą. Charmix jest jedynym kluczem do ukończenia drugiej klasy w Alfei. Aby pomóc czarodziejkom w zdobyciu go, dyrektorka Faragonda naucza drugie klasy zajęć w Łączeniu Magii.<br /><br />    Magia łączna lub Magia konwergencyjna – uzupełnienie magii Charmix. Przy użyciu tej mocy, czarodziejki łączą swoje siły, dzięki czemu może powstać nawet kolejna czarodziejka o wielu mocach (odc. 38). Jednak to zaklęcie wymaga koncentracji i nie zawsze działa poprawnie. Kiedy straci się nad nim kontrolę, jest w stanie nawet uderzyć w swojego twórcę (odc. 44). Magię łączną najczęściej wykorzystuje się w celu schwytania kogoś w pułapkę. Tworzy się wtedy zazwyczaj magiczną klatkę, złożoną z kilkunastu mocy (np. w Tajemnicy Zaginionego Królestwa wszystkie Winx rzuciły po jednym zaklęciu, przez co powstała Żywiołowa Bariera, coś w rodzaju klatki dla Mandragory). Magię konwergencyjną w pełni można przebudzić w sobie jedynie poprzez Charmix, kiedy jednak już się to zrobi, można jej używać także poprzez Enchantix, Believix, Harmonix oraz Sirenix.<br /><br />Enchantix<br /><br />Enchantix (ang. enchant – „czarować”) to trzeci, ostatni znany magicznej ludzkości poziom mocy czarodziejki. Po zdobyciu go uczennice stają się pełnoprawnymi czarodziejkami. Po jego zdobyciu można opuścić Alfeę bez skończenia czwartej i piątej klasy. By dostać Enchantix, należy pokazać prawdziwe poświęcenie dla swojego świata (np. uratować planetę lub jej mieszkańca). Wyjątek pojawia się w sytuacji Bloom, której planeta została zniszczona. W takim przypadku czarodziejka otrzymuje Enchantix poprzez medytację i dzięki koncentracji. Przemiana ta jednakże nigdy nie będzie wtedy kompletna. Czarodziejka nie będzie mogła zmniejszyć swych rozmiarów. A właśnie na to pozwala Enchantix. Skrzydła Enchantixu są bardzo delikatne a pył wydobywający się z nich ma właściwości lecznicze, czarodziejka strzepuje odrobinę pyłu do amuletu, którym rysuje jego kształt dzięki czemu może używać pyłu efektowniej może też zebrać go trochę do rąk jak Layla w odcinku „Drużyna Światła”. Podczas tej transformacji czarodziejka otrzymuje nowy kostium i większe skrzydła, buty na obcasie zostają zastąpione przez ozdobne linki. W transformacji Enchantix nie można jednak wykorzystać Charmixu, który jest do tej transformacji wymagany.<br /><br />    Magiczny pył – moc pojawiająca się równocześnie z Enchantix. Skrzydła Enchantix są dość delikatne i wytwarzają czarodziejski pyłek, obdarzony magicznymi właściwościami. Magicznego Pyłu używa się, by uleczyć ranne osoby, rośliny, zwierzęta itd., a także by coś zniszczyć, np. drzwi, klatkę, ścianę. Magiczny Pył jest bardzo skuteczny i niezwykle potężny. Potrafi również otwierać zamki i leczyć ludzi ze stanu obłąkania, kiedy są zahipnotyzowani przez złe moce, lub rzucono na nie czarne klątwy. Magiczny Pył czarodziejka jest w stanie wytworzyć jedynie przy pomocy Enchantix, gdy przejdzie w proces Believix lub inny, traci możliwość posługiwania się tą zdolnością.<br />    Minimalizacja – czyli po prostu możliwość zmniejszania swoich rozmiarów. Czarodziejki dzięki temu, że się zmniejszą do wielkości elfów, mogą bez problemu przelecieć niezauważone lub wejść do zamkniętych pomieszczeń poprzez mały otwór.<br /><br />Wróżka Strażniczka<br /><br />O funkcję tę starają się wszystkie czarodziejki po tym jak zdobywają Charmix i Enchantix. Wówczas są poddawane próbie odwagi i poświęcenia. Tylko niektórzy zasługują na ten ważny urząd, polegający na ochronie własnego świata. Dzięki temu, że czarodziejka zaczyna być Wróżką Strażniczką (wł. La Fata Madrina – dosłownie „Wróżka Matka Chrzestna”) automatycznie kończy swoją naukę w szkole. Winx otrzymały ten zaszczyt w pierwszym filmie pełnometrażowym Klub Winx – Tajemnica Zaginionego Królestwa po niespełna trzech latach nauki. Niestety z wyjątkiem Bloom, gdyż ta nie miała świata (ani ludzi, rodziny), z którego pochodzi i o który mogłaby dbać (dopiero później go odnalazła i uratowała). Po uratowaniu biologicznych rodziców i ojczystej planety, Bloom staje się Wróżką strażniczką, jak i zyskuje pełną moc Enchantix (potwierdza to lektor w filmie na samym końcu). W 4 serii wraca jako nauczycielka w Alfei i dokonuje przemiany w Mini czarodziejkę.<br />Believix – moc ziemskich czarodziejek<br /><br />Believix (ang. believe – „wiara”) to nic innego jak „prywatna” moc ziemskich czarodziejek. Jest czwartym poziomem mocy. Może narodzić się tylko i wyłącznie na Ziemi, bo to ziemskie czarodziejki ją stworzyły. Czarodziejka z innego świata, może zdobyć tę przemianą i wszystkie moce z nią związane, ale tylko jeśli sprawi, że ktoś, kto nie wierzy w magię, nagle zacznie ją doceniać. Wówczas następuje przemiana. Believix może zdobyć każda czarodziejka z jakiegokolwiek świata, nawet taka, która nie ma Charmix ani Enchantix. Wystarczy tylko, aby miała zadatki na czarodziejkę (pochodzenie, magiczne zdolności, geny itd.) i aktualnie przebywała na Ziemi.<br /><br />Winx dostały Believix dzięki temu, że Roxy w nie uwierzyła. Natomiast nowe przemiany Sophix i Lovix, otrzymały dzięki Darom Przeznaczenia, które wręczyły im Eteryczne Czarodziejki. Każda z Winx posiada swoją indywidualną siłę Believix, ale wszystkie tyczą się właśnie wiary. Budzą i ożywiają wiarę w innych ludziach, to dodaje czarodziejkom jeszcze większych sił. Siła życia – to magia Bloom, pozwala jej leczyć, a nawet ożywiać ciężko ranne osoby. Ocean światła – czar Stelli pozwalający uspokoić się i rozluźnić. Jasne serce – używa go Musa i dzięki tej mocy otwiera ludzkie serca dla innych. Oddech życia – magia Flory, ożywia w ludziach wrażliwość na piękno natury. Skarb umysłu – czar, który pozwala Tecnie rozjaśnić umysły innych, by zrozumieli swoje błędy. Duch odwagi – zaklęcie należy do Layli i dodaje ludziom odwagi.<br /><br />Believix posiada również moc ogólną – polega na zmianie skrzydełek na inne, które mają indywidualne możliwości. Każdą z tych mocy można używać do woli, wystarczy je w sobie odkryć. Tylko Roxy nie może ich jeszcze używać, ponieważ nie opanowała w pełni swojej siły.<br /><br />    Speedix (ang. speed – „prędkość”) – jak sama nazwa wskazuje, skrzydełka te pozwalają poruszać się bardzo szybko, idealna moc przystosowana do pościgów lub ucieczki.<br />    Zoomix (ang. zoom – „zbliżenie”) – dzięki tym skrzydłom można przez przeszkód podróżować, służą jak teleportacja w wybrane przez siebie miejsce.<br />    Tracix (ang. trace – „ślad”) – to taki bilet do przeszłości. Dzięki temu można dowiedzieć się, co działo się jakiś czas wcześniej w miejscu, w którym się aktualnie przebywa.<br /><br />Istnieją różne rodzaje Believix – jest to naprawdę bardzo rozbudowana moc. Każda grupa czarodziejek ziemskich dostosowała swoje moce do miejsc, w których mieszka, żyje, pracuje. Istnieją chociażby ziemskie czarodziejki natury, czarodziejki lodu i cała masa innych. Niestety, nie można tych mocy zdobyć od tak, każda z tych sił posiada swoje źródło w miejscu, z którego pochodzi (znowu decydują o tym geny lub miejsce zamieszkania).<br /><br />    Sophix – moc ziemskich czarodziejek natury. Nazwa wywodzi się od jednego z gatunków orchidei (łac. sophronitis). Nasze Winx dostały ją w postaci kwiatu (właśnie orchidei) wówczas, jak wybierały się do dżungli, gdzie jest cała masa magicznych stworzeń, roślin i innych niespodzianek. Trudno byłoby im się poruszać po tym terenie, gdyby nie ta moc. Pozwala im na bezproblemowe pokonanie sił natury. Przedstawicielką tego rodzaju Believix jest czarodziejka Diana.<br />    Lovix – moc czarodziejek mieszkających w wiecznie zaśnieżonej części świata. Nazwa powstała z racji tego, iż Winx dostały ją w postaci lodowych serc (ang. love – „miłość”). Przemieniając się, Winx otrzymały kolorowe futerka, która zupełnie odchodzą od znanych dotychczas stroi. Prawie w całości są pozakrywane, dzięki czemu mogą przez problemu poruszać się w tym lodowatym miejscu. Przedstawicielką Lovix jest czarodziejka Aurora.<br /><br />Harmonix<br /><br />Jest to moc pomocnicza, która ma pomóc Winx zdobyć mocy Sirenix. Dziewczyny dostały ją od swoich pomocniczek w zdobyciu nowego poziomu magii. Pojawia się ona w sezonie piątym. Harmonix pozwala oddychać pod wodą.<br />Sirenix<br /><br />Jest to pradawna moc zrodzona z oceanu. Żeby ją zdobyć trzeba odnaleźć księgę Sirenix i znaleźć Sirenix dla niej 3 klejnoty: wiary w siebie, współczucia i odwagi. Później należy odnaleźć źródło Sirenix które znajduje się w jeziorze Roccaluce. Największa moc w oceanie magicznym. Można oddychać pod wodą i otwierać przejście do nieskończonego oceanu. Pozwala na porozumiewanie się z wodnymi zwierzętami.<br />Bloomix<br /><br />Nowa transormacja w 6 sezonie. Powstaje ona na cześć Bloom i Płomienia Smoka. By zdobyć Bloomix, trzeba wykazać się odwagą. Pierwsza dostaje go Flora, a ostatnia Bloom.<br />Mythix<br /><br />Dzięki radom Eldory, Winx kończą poszukiwanie magicznych przedmiotów i wybierają się w podróż nad Morze Karaibskie, do kanadyjskich lasów i wielu innych wspaniałych miejsc, próbując odnaleźć klucz, który zamknie na zawsze Legendarium. Odnoszą sukces podczas ich przygody, kiedy uzyskują moc, którą jest Mythix i która uratuje Magiczny Wszechświat. Podczas mocy dziewczyny otrzymują różdżki.<br />Butterflix<br /><br />Kiedy Klub Winx uratowały Kopołki przed Brafiliusem, dzięki temu dziewczyny zyskują siłę Butterflix. Podczas nowej transformacji dziewczyny otrzymują świetliste motyle skrzydła oraz stroje.<br />Tynix<br /><br />Gdy magiczne zwierzęta kontaktują się z dziewczynami, telepatycznie przesyłają siłę Tynix, gdzie po transformacji Klub Winx mogą się pomniejszyć. Zwierzęta także posiadają transformację.<br />Magiczne przedmioty<br /><br />    Wodne Gwiazdy – magia najsilniejsza w mocach Winx, równie silna jak Płomień Smoka, lecz zupełnie odwrotna, niezdolna do życia w tym samym wymiarze co Płomień Smoka.<br />    Pergamin Opozitusa – na Opozitusie wszystko jest inne. Naruszenie pergaminu sprawia, że wszystko jest takie samo.<br />    Medalion Smoka – to medalion, który Bloom zdobywa dzięki odwadze. Jest bardzo potężny.<br />    Pierścień Wróżek – Flora dostaje go od wróżek.<br />    Biały Krąg – Posiada go Roxy i tylko ona może nad nim panować. Jest to bardzo potężny, ale i niebezpieczny przedmiot, ponieważ można zostać opętanym przez Nebulę. To też jest portal do królestwa Morgany.<br />    Czarny Krąg – łowcy ukryli w nim swoje moce. W odcinku 102 tworzą portal by zniszczyć czarodziejki.<br />    Pierścień Stelli – Posiada go Stella. Zamienia się on w berło z gwiazdą na czubku. Jest srebrny. Zmienia się on w berło gdy Stella krzyknie ‘Solaria’! Widać go jedynie w 1 i 2 serii podczas Charmixu i Transformacji. Trix chciały go ukraść, na szczęście został odzyskany przez Winx. W 3 serii pojawia się jeszcze raz i po raz ostatni, gdy Stella teleportuje winx na Liphee.<br />    Klucze Winx – pojawiają się w 4 serii. Winx dostają je od pani Faragondy gdy zaczynają uczyć w Alfei. Klucze przypominają skrzydełka Enchantixu. Otwierają drzwi do sali zaklęć.<br />    Szkatułka Sirenix – Jest to szkatułka, w której „mieszkają” pomocniczki Sirenix. Pokazuje ona też ile klejnotów udało się zdobyć Winx. Posiada ją każda z nich. Pomoc przy zdobyciu mocy Sirenix.<br />    Klejnoty Bloomix – Kryształy które czarodziejki dostają od Bloom . Znajduje się w nich Smoczy Płomień . Podczas transformacji Bloomix pojawiają się na ich głowach.<br />    Filar Światła<br />    Filar Równowagi<br />    Filar Kontroli<br />    Różdżki Mythix – różdżki za pomocą, których można było przedostać się do świata Legendarium, a także zdobyć moc Mythix. Ich strażniczką była Nebula lecz aby je zdobyć Winx musiały udowodnić jak bardzo są odważne. To właśnie z ich pomocą odnalazły części do klucza Legendarium.<br />    Klucz do Legendarium – to klucz dzięki, któremu można zamknąć księgę Legendarium oraz pozbawić ją mocy.<br />    Kamienie Pamięci<br /><br />Moce wrogów<br /><br />    Znak Valtora – magia Czarnoksiężnika Valtora, dzięki której może umieścić na ciele człowieka tajemniczy znak, który pozwala Valtorowi kontrolować osobę.<br />    Moc Elektryczności – nowa moc Stormy. Czarownica dostała ją od Valtora. Umożliwia tworzenie burzowych harpii.<br />    Gloomix – amulety zwiększające moc magii, coś jak Charmix, ale występuje u czarownic. Trix dostały je od Lorda Darkara, dzięki czemu stały się potężniejsze od czarodziejek.<br />    Ostateczna Forma – Trix dostały ją od Valtora pod koniec 3 serii czarownica ma kompletnie inny strój i makijaż.<br />    Mroczna forma Sirenix<br /><br />Inne moce<br /><br />    Światło Solarii – to kula mocy całej Solarii. Zakłócenie go sprawia, że pada deszcz na tej planecie.<br />                    koniec</b>

Źródło: Wikipedia 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz